zondag, september 22, 2013

Het verhaal achter Nescafé ... koffiemerk nummer 1 in de wereld ....een blog cyclus .... deel 2

Het merk Nescafé bestaat inmiddels al 75 jaar en is in die tijd uitgegroeid tot het grootste koffiemerk ter wereld. In die 75 jaar zijn er vele zaken gebeurd die geleid hebben tot deze leidende positie. Derhalve willen we in een cyclus van een aantal blogs diverse leuke wetenswaardigheden bloggen .... vandaag deel 2!


Het verhaal van Nescafé is geen verhaal omtrent overeleving, nee, het verhaal kenmerkt zich door een continuering van successsen. In April 1938 werkten er 12 mensen full-time aan het merk, vandaag de dag zijn dit er 12.000, en vele mensen meer die er van afhankelijk zijn en met het merk werken.

De afgelopen 75 jaar heeft het merk verder gebouwd aan haar merkbelofte; to maximise the enjoyment and ease of preparing a cup of coffee. Sommige zaken zijn nou eenmaal gemakkelijker te formuleren in het Engels...

Om aan deze belofte te voldoen heeft het ook geleerd om zich aan te passen aan de veranderende omgeving en te werken aan de behoefte voor vernieuwing. Zoals de seizoenen iedere keer wisselen, zo evolueert ook de smaak van de mensen. Nieuwe genereraties hebben vaak de behoefte om zich op talloze vlakken te onderscheiden van de vorige generaties. Nescafé heeft geluisterd en invulling gegeven aan de veranderde behoeften over de tijd en door de verschillende culturen heen. Het continuerende success is met name te danken aan het feit dat Nescafé zich continu heeft weten aan te passen aan wensen van de nieuwe consumenten en en het verkrijgen en behouden van het vertrouwen van deze consumenten in het merk Nescafé.