dinsdag, december 27, 2011

Nestlé komt met eigen koffieformuleconcept Milano


Nestlé Professional Benelux introduceert op de aanstaande Horecava-beurs in januari een eigen koffieformule van Nescafé. Het ‘totale belevingsconcept’ heet Milano en kan worden ingezet in verschillende out-of-homeomgevingen.

Nestlé Professional Benelux mikt met het concept namelijk op commerciële outlets waar koffie onderdeel is van de menukaart, bijvoorbeeld een luxe broodjeszaak, de koffiecorner van een hogeschool of in een pretpark.

Het koffiemerk zegt met concept Milano verder te willen gaan dan alleen het bieden van een koffiemachine. Nescafé biedt het concept aan met een servicepakket, salesondersteuning, een cursus over ‘latte art’ voor medewerkers en preventieve servicebeurten. Ook zouden de machines makkelijk te onderhouden zijn.

Roelof van Dinter, directeur Nestlé Professional Benelux: “Met het concept kun je van een product zonder focus direct een omzetverhoger maken. Met één personeelslid en één machine kunnen in 5,3 minuten zeven cappuccino's en zeven espresso’s worden geserveerd. De enorme tijdsbesparing die dit oplevert, biedt ruimte voor de toepassing van latte art.”

De introductie van Nescafé komt op een moment dat er zeer veel ontwikkelingen zijn op het gebied van koffieformules. Zo nam Douwe Egberts onlangs de CoffeeCompany over en zijn ook veel kleinere formules bezig met nieuwe concepten en shop-in-shopvarianten, zoals Doppio.

Nescafé zelf is ook al actief op de kantoren- en instellingenmarkt.Daarin introduceerde de aanbieder onder meer het verrijdbare koffieconcept Coffee on Wheels.

Bron: www.outofhomeshops.nl